Sarah Michelle Geller in Buffy the Vampire Slayer

Het is alweer bijna twintig jaar geleden dat we Buffy the Vampire Slayer voor het laatst in actie zagen. Maar daar kan binnenkort zomaar verandering in komen! Volgens What’s On Disney Plus hield de streamingdienst onlangs een enquête onder zijn klanten. Daarin werd onder meer gevraagd hoe waarschijnlijk het was dat je als abonnee zou kijken naar Buffy the Vampire Slayer. Ons antwoord? Op een schaal van één tot tien een negen… duizend!


Fanfavorieten

Buffy the Vampire Slayer is trouwens niet de enige serie die werd genoemd in de enquête. Ook de interesse voor fanfavorieten als Modern Family, How I Met Your Mother en zelfs Firefly werd gemeten. What’s On Disney Plus beweert dat de streamingdienst moeite heeft om een volwassen doelgroep te bereiken, zeker nu The Mandalorian is afgelopen. De genoemde series zouden het aantrekkelijker moeten maken voor oudere fans om zich te binden aan Disney+.

Article continues after the ad


Koud kunstje

Het toevoegen van Buffy the Vampire Slayer aan het aanbod van Disney+ is trouwens een koud kunstje. Sinds de overname van 20th Century Fox heeft overgenomen, valt de verleidelijke vampierjaagster namelijk onder de vlag van Disney. Net als bijvoorbeeld The Simpsons, die al eerder de overstap maakte naar Disney+. Wat ons betreft kan Buffy niet snel genoeg worden toegevoegd aan het aanbod. Al is het maar omdat de in 2018 aangekondigde reboot akelig lang op zich laat wachten!