Vorige week viel het filmaanbod op z’n zachtst gezegd teleur. Gaat week 45 dit goedmaken? Spoiler alert: soort van. Wij zetten de vijf opmerkelijkste releases voor je op een rij, zodat jij weet welke film je moet zien en welke je beter kan overslaan.

More content below the advertising

MURDER ON THE ORIENT EXPRESS

We beginnen met een lekkere wegkijker. Murder on the Orient Express verkent niet per se nieuw terrein, maar is een mooi aangeklede whodunit. Wellicht ken je de ontknoping al, maar er zit genoeg vaart in deze trein om je mee te sleuren in het spannende verhaal.

THE SQUARE

Met zijn pretentieuze en ­pedante bewoners is de wereld van de moderne kunst een prachtig doelwit voor ­genadeloze satire. Voor museum­directeur Claes Bang begint de ellende als hij wordt beroofd van zijn telefoon en een domme actie uithaalt om die terug te krijgen. The Square won (terecht) de Gouden Palm op het filmfestival van Cannes.

OH BABY

Het regiedebuut van Thomas Acda. In Oh Baby blijkt liedjesschrijver Ruben de vader van de baby van een overleden scharrel. Voorspelbaar punnikt Acda vervolgens verder op de geëffende paden van de romcom. Rubens chemie met zijn nieuwe schoonzus en het geestige gekibbel met zijn BFF zorgen ervoor dat Oh Baby hier en daar toch nog sprankelt. 

FLATLINERS

Tja, dan is het toch tijd voor dat onvermijdelijke vuilnisvuurtje. Flatliners - een remake van de gelijknamige film uit 1990, waarin een groep studenten speelt met de dood - is lachwekkend slecht. Een totaal inspiratieloze remake. Vermijd deze film ten alle tijden - zelfs als-ie straks op Netflix verschijnt.

Daddy's Home 2

Vooralsnog staat Daddy’s Home 2 onder een dijk van een embargo, dus veel mogen we er nog niet over kwijt. Pappa’s Brad en Dusty krijgen te maken met hun eigen vaders tijdens de feestdagen, wat uiteraard zorgt voor de nodige consternatie.