Richt een camera op normale (of vreemde) mensen en je hebt al snel een smeuïg stukje reality tv. Deze Netflix-shows zou je zeker eens moeten proberen!

More content below the advertising

Whisker Wars

Baarden zijn momenteel weer hip, en er worden zelfs hele kampioenschappen rond gezichtsbeharing georganiseerd! Lange baarden, dikke baarden en natuurlijk… hele rare baarden komen voorbij.

De deelnemers blijven er de hele tijd uiterst serieus bij kijken, maar de kijker vliegt van de ene lachstuip in de andere.

Nailed It

Terwijl de wereld zich vergaapt aan de Great British Bake-Off en Heel Holland Bakt, is er maar weinig aandacht voor mensen die… niet kunnen bakken. De deelnemers aan Nailed It horen in geen enkele keuken thuis, maar krijgen toch bizar moeilijke bakopdrachten.

De resultaten zijn bijna altijd hilarisch!

Hoe leuk je Nailed It vindt, hangt voor een groot deel af van hoe goed je tegen hysterische Amerikaanse toestanden kan. 

Rea(l)ove

Als je houdt van trash-tv als Temptation Island en The Bachelor, dan is Rea(l)ove waarschijnlijk een spekkie voor je bekkie. In deze datingshow worden Japanners aan elkaar gekoppeld, en proberen ze de liefde te vinden. Als de vonk overslaat is er echter nog één grote hindernis!

De deelnemers hebben allemaal een duister geheim dat ze op een gegeven moment aan hun date moeten vertellen. De een heeft in pornofilms gespeeld, de ander is een ex-verslaafde en wéér een ander heeft in de gevangenis gezeten.

De presentatoren, de komiek Atsushi Tamura en ex-model Mari Yaguchi, voorzien alle scènes van zeer lullig commentaar. Hoewel de kandidaten respectvoller met elkaar omgaan zijn sommige geheimen té taboe, en lopen veel dates op de klippen…

Terrace House

Deze Japanse realityshow lijkt een beetje op het welbekende Big Brother. Zes jongeren komen in hetzelfde huis terecht, dat ze trouwens wel mogen verlaten. Ze hebben allemaal hun eigen ambities en dromen, maar zijn ook overgeleverd aan hun nieuwe huisgenoten.

De show wordt gezien als een ‘throwback’ naar de eerste seizoenen The Real World. Er wordt ook heel veel (lekker!) gegeten in en om Terrace House.

Queer Eye

Niet iedereen heeft veel tijd om aandacht aan zijn uiterlijk en interieur te besteden. Sommige mensen houden het hoofd nét boven water, hebben meerdere banen, of gewoon… slechte smaak.

Als we het stereotype moeten geloven, zijn homo’s hier allemaal veel beter in. Met hun ‘queer eye’ geven ze alle aspecten van de arme drommels een welverdiende makeover. 

Yass, queen!

More content below the advertising

Regisseur Bryan Singer mag dan wel geweldige films gemaakt hebben, er komen steeds meer verhalen naar boven dat hij als persoon verre van geweldig is. Al langere tijd deden er geruchten de ronde dat de man achter topfilms als The Usual Suspects, Valkyrie, Bohemian Rhapsody én meerdere van de X-Men films zich schuldig gemaakt zou hebben aan misbruik van tienerjongens. Het Amerikaanse blad The Atlantic heeft deze week een doortimmerd stuk gepubliceerd waarin vier slachtoffers van de regisseur gedetailleerd beschrijven wat hij met hen gedaan heeft. De producent van zijn nieuwste film staat echter achter zijn regisseur.

More content below the advertising

 

Gedetailleerd beschuldigend stuk

Onlangs werd bekend dat Singer zich mag wagen aan een nieuwe reboot van de jaren tachtig-actiefilm Red Sonja. Deze film met Brigitte Nielsen in de titelrol en Arnold Schwarzenegger als publiekstrekker was in 1985 gemaakt om in te haken op het succes van Arnie's Conan The Barbarian-films. Toen het gedetailleerde stuk van The Atlantic deze week verscheen was het wachten op het ontslag van de regisseur, maar het tegendeel blijkt het geval: Singer beschuldigt de journalisten ervan hem zwart te maken, en producent Avi Lerner neemt het op voor zijn regisseur.

 

“Nepnieuws”

“Ik ga gewoon door met de voorbereidingen voor Red Sonja en Bryan Singer is gewoon nog aan de film verbonden. De $800 miljoen die Bohemian Rhapsody heeft opgebracht is het bewijs van zijn geweldige visie. Ik herken het verschil tussen nepnieuws en werkelijkheid, en ik sta achter mijn beslissing. In Amerika zijn mensen onschuldig totdat het tegendeel bewezen is”, aldus de producent.

Onhandelbaar tijdens opnames

Op zich zou Lerner er goed aan doen het stuk van The Atlantic toch even te lezen, niet alleen vanwege de aantijgingen van misbruik, maar ook omdat nogmaals uit de doeken wordt gedaan waarom Singer door 20th Century Fox ontslagen werd als regisseur nadat  de film al grotendeels was opgenomen. Naar verluidt viel met de filmmaker werkelijk geen land te bezeilen tijdens de opnames, als hij al kwam opdagen. En dan zou hij ook nog continu knallende ruzie hebben gehad met hoofdrolspeler Freddie Mercury. Malek gaf gisteren nog aan dat hij niets wist van de geruchten over Singer.

Eerdere reboot geschrapt

Toch moeten we nog maar zien of deze Red Sonja-reboot er echt gaat komen. In 2009 probeerden Robert Rodriguez en zijn toenmalige geliefde Rose McGowan het ook al, maar nadat de Conan-reboot uit 2011 met Aquaman himself Jason Momoa flopte, werden deze plannen geschrapt. Gelukkig hebben we de promotiefoto's nog.

 

Radio 2-dj's Jan-Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte zijn in de ochtend van vrijdag 25 januari een petitie gestart om Loeki de Leeuw terug op de televisie te krijgen. De vrolijke leeuw dook vroeger op de NPO-kanalen op in geinige filmpjes tussen de STER-reclameblokken door. Daarmee zorgde Loeki er eigenhandig voor dat reclame weer leuk werd. Sinds 2004 is de onhandige en immer verbaasde leeuw niet meer te zien. Daar moet dus verandering in komen.

More content below the advertising

 

10.000 handtekeningen

De dj's van het ochtendprogramma Jan-Willem Start Op zijn ervan overtuigd dat Loeki "nog altijd onverminderd populair is onder de Nederlandse bevolking". Zij hopen meer dan 10.000 handtekeningen te verzamelen. De STER liet in de uitzending weten dat ze niks garanderen, maar dat er in elk geval over gepraat zal worden als de dj's hun beoogde aantal handtekeningen weten te verzamelen. Op moment van schrijven gaat het helaas nog niet zo hard; drie uur na de lancering was de petitie pas dertienhonderd keer ondertekend.

 

Frekkel de Hond wint Loeki de Leeuw-award

Loeki de Leeuw was van 1972 tot en met 2004 te zien op de Nederlandse tv. Alle filmpjes werden met de hand gemaakt dus de STER zou puur vanwege de kosten niet al te happig zijn om Loeki terug te laten keren. Natuurlijk is de populaire Leeuw ook de naamgever voor de Gouden Loeki, de Award voor beste reclame van het jaar. Die werd gisteren nog gewonnen door het hartverwarmende hondje Frekkel.