De Oscar voor de Nederlandse reclame, ook wel bekend als de Gouden Loeki, gaat dit jaar naar ‘Frekkel’, de hartverscheurende Staatsloterij-reclame over het gelijknamige schoothondje.

Article continues after the ad

Dat maakt de STER zojuist bekend. Frekkel had stevige concurrentie van een andere zielige, emotionele kerstreclame, die van PLUS (Goed eten is samen eten).
 

 

En Beau dan?

De grote verliezer is Beau van Erven Dorens, die met zijn Lidl-reclame (Ga voor Goud) hoge ogen gooide (en naar verluidt flink cashte). Gelukkig zit Beau qua prijzen wel goed: naast alle lof die hij krijgt voor programma’s als Het Rotterdam Project, won ‘ie ook twee Televizier-ringen én riep Hilversum hem uit tot Omroep man van het Jaar. Cha-Beau!
 

 

Frekkel-fever

Terug naar Frekkel, de hond die ons hart stal. Benieuwd hoe het nu met ‘de echte Frekkel’ gaat? Best goed, als we dit achtergrondverhaal van het AD mogen geloven. Frekkel – of Pistacio, zoals het beestje eigenlijk heet – keert misschien terug op tv! 
 

 

Andere kanshebbers voor de Gouden Loeki 2018 waren: Calvé Pindakaas (Lieke), de Dierenbescherming (Help ons Redden), Heineken (Now you can), Jumbo (Alles voor een geweldige Kerst) én McDonald’s (Eerste avondje uit).